Další lektoři FAIR PLAY proškoleni

  Článek

Vzdělávání - staré publikován 25.3.2014

Na konci února 2014 proběhlo v pražské kanceláři Amnesty International tříhodinové školení nových lektorů. Dobrovolní lektoři vedou různé vzdělávací aktivity a workshopy na základních a středních školách v České republice, jejichž cílem je prevence diskriminace a rasismu zároveň se vzděláváním o lidských právech.

Na konci února 2014 proběhlo v pražské kanceláři Amnesty International tříhodinové školení nových lektorů. Dobrovolní lektoři vedou různé vzdělávací aktivity a workshopy 
na základních a středních školách v České republice, jejichž cílem je prevence diskriminace a rasismu zároveň se vzděláváním o lidských právech. 

Školení pro deset mladých lidí (včetně mne) vedli Anička (Koordinátorka vzdělávacích programů 
na základních a středních školách) a Jirka (Koordinátor oddělení vzdělávání k lidským právům). 
Po krátkém seznámení prozradil každý z nás ostatním, jaké jsou jeho ZOOM – tedy Zkušenosti 
s lektorováním, Očekávání, Obavy a Motivace. Poté, co jsme společně vymysleli, jaké vlastnosti 
a dovednosti by měl správný lektor mít (měl by být komunikativní, organizačně schopný, vzdělaný 
v oblasti lidských práv, otevřený různým názorům atd.), jsme si na vlastní kůži vyzkoušeli aktivitu „Krok vpřed“, která je součástí úvodního workshopu organizovaného pro školy a spočívá v tom, že si každý 
z účastníků vytáhne papírek se stručným popisem osoby (např. syrský uprchlík, dcera velvyslance České republiky atd.), kterou se pro danou aktivitu stává. Všichni se následně postaví do řady 
a organizátor klade otázky typu: „Měli jste v dětství možnost navštěvovat školu?“, „Cítíte se v místě, kde žijete, bezpečně?“ Pokaždé, když lze na otázku odpovědět „ano“, udělají dotyční krok vpřed. 
Po skončení aktivity si všichni navzájem prozradí své identity a ve vzdálenosti, která se 
mezi jednotlivými účastníky vytvořila, uvidí rozdíl v žití a sociálních podmínkách v různých státech. 

Během školení jsme shlédli tři krátká videa - o Amnesty International, lidských právech a Živé knihovně, která je hlavním lákadlem projektu Fair Play – studenti za rovnoprávnost. Také jsme 
se dozvěděli, že se vždy lektoruje ve dvou, což výrazně snížilo naše obavy z prvního workshopu 
se studenty. 

Podle krátké evaluace splnilo školení očekávání všech účastníků. Dozvěděli jsme se, jak vypadá devadesátiminutový workshop, který si snad budeme moct v nejbližší době vyzkoušet. Zjistili jsme, jak funguje přihlašování na workshopy na internetu, a dostali jsme materiály pro rozšíření našich znalostí o lektorování. Všichni se již těšíme, až budeme moct vyrazit do škol a šířit naše znalosti o lidských právech dál.

Hana Klofáčová

Aktuální petice

  Írán

Její sourozence tajně popravili, ona je už dvanáct let ve vězení. Pomůžete?

Íránka Maryam Akbari Monfaredová je již téměř dvanáct let nespravedlivě vězněna pouze kvůli svému kontaktu s příbuznými v zahraničí, již jsou členy exilové opoziční organizace Lidoví mudžahedínové. Dne 10. března 2021 byla převezena z věznice Evin v Teheránu do věznice v provincii Semnan, vzdálené přes 200 km od její rodiny, což je v rozporu jak s mezinárodním, tak íránským právem. Od června 2021 ji ve vězení nesmí rodina navštěvovat.

 

Aktuální počet podpisů: 2921 Náš cíl: 3000

Podepíšu

Všechny petice

Tyto webové stránky používají cookies pro zlepšení uživatelského komfortu, předvyplnění údajů podporovatele. Zjistit více...
Díky za upozornění...