Další lektoři FAIR PLAY proškoleni

  Článek

Vzdělávání - staré publikován 25.3.2014

Na konci února 2014 proběhlo v pražské kanceláři Amnesty International tříhodinové školení nových lektorů. Dobrovolní lektoři vedou různé vzdělávací aktivity a workshopy na základních a středních školách v České republice, jejichž cílem je prevence diskriminace a rasismu zároveň se vzděláváním o lidských právech.

Na konci února 2014 proběhlo v pražské kanceláři Amnesty International tříhodinové školení nových lektorů. Dobrovolní lektoři vedou různé vzdělávací aktivity a workshopy 
na základních a středních školách v České republice, jejichž cílem je prevence diskriminace a rasismu zároveň se vzděláváním o lidských právech. 

Školení pro deset mladých lidí (včetně mne) vedli Anička (Koordinátorka vzdělávacích programů 
na základních a středních školách) a Jirka (Koordinátor oddělení vzdělávání k lidským právům). 
Po krátkém seznámení prozradil každý z nás ostatním, jaké jsou jeho ZOOM – tedy Zkušenosti 
s lektorováním, Očekávání, Obavy a Motivace. Poté, co jsme společně vymysleli, jaké vlastnosti 
a dovednosti by měl správný lektor mít (měl by být komunikativní, organizačně schopný, vzdělaný 
v oblasti lidských práv, otevřený různým názorům atd.), jsme si na vlastní kůži vyzkoušeli aktivitu „Krok vpřed“, která je součástí úvodního workshopu organizovaného pro školy a spočívá v tom, že si každý 
z účastníků vytáhne papírek se stručným popisem osoby (např. syrský uprchlík, dcera velvyslance České republiky atd.), kterou se pro danou aktivitu stává. Všichni se následně postaví do řady 
a organizátor klade otázky typu: „Měli jste v dětství možnost navštěvovat školu?“, „Cítíte se v místě, kde žijete, bezpečně?“ Pokaždé, když lze na otázku odpovědět „ano“, udělají dotyční krok vpřed. 
Po skončení aktivity si všichni navzájem prozradí své identity a ve vzdálenosti, která se 
mezi jednotlivými účastníky vytvořila, uvidí rozdíl v žití a sociálních podmínkách v různých státech. 

Během školení jsme shlédli tři krátká videa - o Amnesty International, lidských právech a Živé knihovně, která je hlavním lákadlem projektu Fair Play – studenti za rovnoprávnost. Také jsme 
se dozvěděli, že se vždy lektoruje ve dvou, což výrazně snížilo naše obavy z prvního workshopu 
se studenty. 

Podle krátké evaluace splnilo školení očekávání všech účastníků. Dozvěděli jsme se, jak vypadá devadesátiminutový workshop, který si snad budeme moct v nejbližší době vyzkoušet. Zjistili jsme, jak funguje přihlašování na workshopy na internetu, a dostali jsme materiály pro rozšíření našich znalostí o lektorování. Všichni se již těšíme, až budeme moct vyrazit do škol a šířit naše znalosti o lidských právech dál.

Hana Klofáčová

Aktuální petice

  Česká republika

Řekněte českému Parlamentu: Ochrana práva na interrupci patří do ústavy

Každých 23 minut zemře ve světě žena nebo dívka kvůli zákazu nebo výraznému omezení interrupcí ve své zemi. Jedná se o matky, manželky a dcery, které kvůli nedostupnosti základní zdravotní péče zaplatily vlastním životem. V Česku se ochrana reprodukčního zdraví žen zastavila v 80. letech minulého století. Vývoj posledních let i dní však ukazuje, že ochranu tohoto práva je třeba posílit. Česká republika by měla právo na interrupce ukotvit v ústavě a zajistit tak nejvyšší možnou právní ochranu žen a jejich zdraví.

 

Aktuální počet podpisů: 3691 Náš cíl: 5500

Podepíšu

Všechny petice

Tyto webové stránky používají cookies pro zlepšení uživatelského komfortu, předvyplnění údajů podporovatele. Zjistit více...
Díky za upozornění...